Wednesday, June 10, 2009

ziarah Saudara Mohd Yasin Bin Hj. Mohd Yunus

Pada hari Jumaat yang lepas saudara kita Mohd Yasin telah datang melawat rakan2 di sabah. Yasin sekarang telah menetap di johor di kampung ibunya bersama sama isteri dan ank2nya.. teubat juga kerinduan rakan rakan kita disini kerana sudara Mohd Yasin merupakan orang yang banyak mengerakkan majlis2 ilmu di masjid al hilal.. 

Antaranya majlis ilmu yang diusahaknnya supaya menjadi kenyataan sehingga hari ini ialah.. tahsinul quran yang di ajarkan oleh Datuk Mokhtar Rapok yang masih diadakan pada setiap malam sabtu.. Selain itu.. Kuliah magrib yang disampaikan oleh Ustaz Norazamuddin yang diadakan pada setiap malam hari minggu malam isnin..seblum ini terdapat dua lagi kuliah yang diusahakan oleh saudara yasin iaitu kuliah maghrib hari rabu yang dahulunya di sampaikan oeh Ustaz Ghazali dan kuliah subuh hari sabtu yang disampaikan oleh Ustaz Muchlis Ali Kassim.. Akan tetapi dua kuliah ini tidak dapat di teruskan lagi disebabkan masalah yang jadual tugas ustaz dan blangan ahli jemaah yang hadir tidak begitu menggalakkan..

Sebenarnya Masjid Alhila terhutang budi dengan usaha murni yang di buat oleh saudara Yasin ini.. semoga Allah memberi kan pahala yang setimpal diatas usaha ini. wallahualam

ps.. saudara yassin yunus telah berangkat pulang ke johor pada hari rabu jm9 malam..

0 comments: